Sunday 23 November 2008

Majlis Merayakan Warga Emas Kampong Lubok Pulau

Seramai 78 Warga Emas Kampong Lubok Pulau telah diraikan disuatu Majlis Merayakan Warga Emas Kampong Lubok Pulau pada 24 Zulkaedah 1429 bersamaan 23 November 2008 hari Ahad bertempat di Masjid Kampong Lubok Pulau. Majlis ini telah dianjurkan oleh Majlis Perundingan Kampong Lubok Pulau bersama Majlis Tahmir Masjid dan Persatuan PEKLAP yang dipengerusikan oleh Yang Mulia Awg Hj Abd Rahman bin Samad, Ketua Kampong Lubok Pulau.


Tetamu kehormat pada majlis tersebut ialah Yang Mulia Hj Idris bin Hj Mohd Ali, Pegawai Daerah Tutong. Pada Majlis tersebut beliau berkesempatan memberi ucapan dan menyampaikan Anugerah Khas kepada Warga Emas Yang Tertua di Kampong Lubok Pulau kepada Yang Mulia Hj Zanai bin Jaafar yang berumur 108 tahun yangmana beliau adalah seorang persara bekas pekerja Minyak Shell Brunei yang masih aktif dalam menjalankan tugas seharian sebagai warga tua.


Pada majlis itu juga, tetamu kehormat juga menyampaikan sijil - sijil penghargaan kepada 78 warga emas di Kampong Lubok Pulau sebagai tanda penghargaan kepada mereka yang telah berjasa kepada pembangunan negara.

Majlis tersebut juga diraikan dengan ceramah jemputan daripada Jabatan Da'awah Islamiah, Kementerian Hal Ehwal Ugama dan juga persembahan Dzikir daripada belia - belia lelaki dan wanita Kampong Lubok Pulau.

Tetamu Kehormat ketika memberi ucapan

Ucapan alu - aluan daripada Pengerusi Majlis

Tetamu kehormat bersama jemputan yang lain

Antara warga emas yang hadir

Persembahan Dzikir dari Belia - Belia Wanita

No comments: